Przewodnik po reklamie

Reklama w gazetach i czasopismach

Istnieją dwa rodzaje reklam, które można znaleźć w gazetach i czasopismach: ogłoszenia drobne i ekspozycyjne. Ogłoszenia drobne to małe reklamy z tyłu publikacji, podczas gdy reklamy displayowe mogą mieć prawie dowolny rozmiar, od małego rogu strony do ogromnej dwustronicowej rozkładówki.

Jeśli istnieje publikacja, którą chcesz reklamować, przejdź do jej witryny internetowej (sekcja z cennikiem) lub zadzwoń do działu reklamy, aby dowiedzieć się, jakie stawki są naliczane. Teraz podnieś szczękę z podłogi. Tak, reklama w mediach drukowanych jest naprawdę tak droga, a dla większości firm domowych prawdopodobnie nie będzie tak ekonomiczna.

Jest jednak wyjątek: czasopisma niszowe i branżowe. Jeśli kiedykolwiek rozglądałeś się po kiosku z gazetami, zobaczysz, ile jest tam magazynów, które wypełniają każdą możliwą lukę na rynku. Musisz znaleźć magazyn, który mogą przeczytać osoby zainteresowane Twoimi usługami. Na przykład, jeśli jesteś fotografem ślubnym, poszukaj czasopisma „Twój ślub”, „Panna młoda” lub podobnego. Reklama w tych magazynach będzie znacznie tańsza niż umieszczenie reklamy w publikacji przeznaczonej dla ogółu i znacznie bardziej prawdopodobne, że uzyska odpowiedzi.

Reklama w radiu

Gdziekolwiek jesteś, są szanse, że jest lokalna stacja radiowa. Gdy Twoja firma w domu osiągnie przyzwoity rozmiar, możesz rozważyć zakup trochę czasu.

Tak naprawdę jednak jedynym rodzajem biznesu domowego, który może wystarczająco skorzystać z reklam radiowych, aby uzasadnić koszty, jest taki, który ma cokolwiek wspólnego z samochodami. Ponieważ obecnie z radia korzysta się bardzo często w samochodach, wiesz, że wiele osób, do których trafi Twoja reklama, będzie właścicielem samochodu, a więc może być zainteresowany tym, co oferujesz. Jeśli oferujesz coś, czego ludzie potrzebują tanio lub nawet za darmo, możesz uzyskać dużą odpowiedź.

Niestety, ta reakcja może być trochę za duża – dzięki wrażliwości radia na czas, następnego dnia zostaniesz napadnięty, a potem wszyscy znowu o tobie zapomną. Reklama radiowa nie daje słuchaczowi możliwości zatrzymania reklamy i późniejszego odniesienia się do niej lub odnalezienia jej ponownie w przyszłości. Przekonasz się, że wszelkie reklamy zawierające numer telefonu są spektakularnie bezużyteczne.

Reklama w telewizji

O ile Twoja firma nie rozrasta się, byłby to dość zły pomysł. Miałbyś problem z wyprodukowaniem i wyemitowaniem reklamy nawet w lokalnych kanałach kablowych za mniej niż 10 000 USD. Oczywiście, jeśli jest rynek na twój produkt i masz na to budżet, możesz zaryzykować i zrobić miętę. Domowe firmy, które zwykle najlepiej radzą sobie z reklamami telewizyjnymi, to te, które mają „wyjątkowy i użyteczny wynalazek” o łatwych do wykazania korzyściach – pomyśl o reklamie reklamowej. Badania pokazują, że możesz sprzedać prawie wszystko, mając 60-sekundową reklamę, bezpłatny numer telefonu i cenę 19,95 USD.

Reklama na billboardach

Oto jeden, który często jest pomijany, ale może być bardzo skuteczny, jeśli zrobisz to dobrze. Reklamy na billboardach są stosunkowo drogie, ale generalnie utrzymują się przez długi czas i mogą być bardzo precyzyjnie kierowane na obszar – ten, w którym się fizycznie znajdują. Najlepsze rezultaty osiągniesz, jeśli ustawisz jeden na tyle blisko swojej firmy, że może powiedzieć „skręć w lewo na następnym skrzyżowaniu” lub coś w tym stylu. Numery telefonów są znowu dość bezużyteczne, chociaż możesz mieć trochę szczęścia, umieszczając tam adres strony internetowej.

Reklamy outdoorowe

Reklama w kinie

Wreszcie, oto jeden, który często jest pomijany. Jeśli wcześnie pojawisz się w kinie, możesz zauważyć, że przed wysokobudżetowymi reklamami wyświetlane są reklamy lokalnych firm. Może to być świetne miejsce do stosunkowo niedrogiej reklamy w dość głośny sposób i sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku firm oferujących jedzenie na wynos.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>